lenlys.reismee.nl

Noorder-eiland zit erop!!

Voor foto's: http://picasaweb.google.com/109921089439954058825

Hallo lieve familie en vrinden,

Hier een kleine update van onze eerste fantastische week. Na de twee dagen in Auckland en de heerlijke wijntjes was het tijd om meer van het mooie land Nieuw Zeeland te gaan zien! J Dit betekende om 06:30 uur opstaan. Zowaar waren we rond die tijd allebei klaar wakker, wat betekende dat we ruim op tijd waren, lang leve de jetlag!

De organisatie waarmee we NZ gaan verkennen heet de Kiwi Experience. Deze organisatie staat bekend om de vele Engelse jongeren die er opuit zijn om zichzelf te ontdekken en dan vooral wat de kracht van hun lever is… Helemaal top dus! De bus zit dus ook echt vol met drinkende Engelsen en hier en daar een Nederlander en wat Scandinaviërs.

De reis vertrok dus vanuit Auckland naar Mercury Bay, met onderweg nog een aantal stops. De eerste was op Mount Eden, waar we op het hoogste punt stonden in Auckland. Daarna vervolgde we onze weg naar Cathederal Caves, dit is een klein strandje in de buurt van Mercury Bay. Om bij dat strandje te komen moest er eerst een wandeltocht van 35 min afgelegd worden. Nou dat hebben we geweten, de kuiten stonden strak en de zweetparels op ons voorhoofd! J maar het was zeker de moeite waard. Weer bij de bus aangekomen voerde de tocht ons door de bergen met smalle wegen en mooie uitzichten naar ons hostel.

De volgende ochtend stond de wekker weer vroeg aangezien we een redelijke tocht voor de boeg hadden. Vanaf Mercury Bay zijn we naar Karangahara Gorge gegaan (een oude goudmijn). Van daar uit reden we naar Rotorua wat bekend staat om zijn geisers en de intense stank (rotte eieren). Van die geisers (en die stank) zijn er maar 3 plekken op de wereld. Daar, in Ijsland en ergens in the USA. Pretty unique! De stank was niet normaal maar de ervaring des te meer! Water dat 30 meter de lucht in schiet zonder de helpende hand van de mensheid is bijzonder om te zien. Na een paar ritten op de luge (met een plastic karretje van de berg af crossen) terug naar het hostel waarna de jacht op het avondeten geopend werd. Nergens te bekennen dus. Alle tentjes waren gesloten, het leek er wel een spookstad, dus toen maar voor een prikkie een bord Nacho’s naar binnen gewerkt en wat biertjes gedronken.

De volgende dag was eigenlijk super relaxt, alleen in de ochtend een activiteit en wat voor 1! :D de ‘SheepShow’! In 1 woord, wat een drama!! 15 schapen op een podium, een schapenfreak die uiteenzette hoe je het best een schaap kan scheren en wat honden die eenden aan ‘ herden’ waren. We hebben ons helemaal kapot gelachen! Aangekomen bij het hostel hebben we een lunch in elkaar gedraaid, waarna we een klein wandelingetje zijn gaan maken. Lys is gedurende die wandeling gefascineerd geraakt door koeien en hun enorme vlaaien.

De ochtend van 13 april bracht ons een strak blauwe lucht, wat betekende dat het een perfecte dag zou zijn om te gaan skydiven! Ooohh yes! Daar hebben we het al vaker over gehad en nu gaat het eindelijk gebeuren! Voor Lys wordt het een redelijke uitdaging, aangezien zij de broek al vol heeft bij de gedachte alleen al…dus dat gaat wat worden! Voordat we bij het skydiven aankwamen, zijn we eerst gestopt bij de Huka Falls, waar het water met 220.000 liter per seconde doorheen stroomt, genoeg om een Olympisch zwembad in 3 seconde te vullen! :o Leuk feitje dacht ik zo… Ook even bij Huka Lodge gekeken waar wat hotello’s stage hebben gelopen.

Bij het skydiven aangekomen, hebben we allebei voor een sprong gekozen vanaf 12.000ft wat erop neerkomt dat je vanaf een hoogte van 4km een vrije val maakt van 45 sec. en met een snelheid van 200km/h… het was zo ONVERGETELIJK super, vet, fantastisch! Wat een kick, het was echt AWESOME!

De dag erna leek erop dat het een mooie dag ging worden, maar niks was minder waar… Om 8:30 in een nieuwe bus, met een blik nieuwe Engelsen. Alleen hier zat echt niet veel soeps in. De eerste stop zou zijn in een plaatsje met een te grappige naam: Fokkapappa J daar zouden we een wandeling maken maar helaas was het weer binnen 10 minuten compleet omgeslagen, van een klein zonnetjetot regen en harde wind… helaas, die wandeling ging dus niet door!

Door gereden naar River Valley, een idyllische lodge aan een stroomversnelling aan het eind van de wereld (nog erger dan Elst ;)) waar we ook geen bereik hadden met onze telefoon. Fantastisch mooi! Ze hadden er zelfs een 9 holes golfbaan aangelegd, dus ik vol goede moed aan begonnen, maar het was erg klein, dus na 6 holes was ik door mijn 2 ballen heen en kon ik weer naar beneden lopen! Mijn skills zijn dus nog niet geheel toereikend (Ali, je Big Bertha al terug ? ;))

15 april alweer! Dory’s bday! De eerste week zit erop en wat gaat de tijd snel! Maar voor ons gevoel lijkt het wel alsof we al een maand weg zijn! Die dag hebben we een hele spannende activiteit gedaan… namelijk paardrijden. Weliswaar door de omgeving van Lord of the Rings, dus dat maakt al veel goed! Lekker hobbelen en in gallop op de peerden en vooral Lys zat lekker te bounchen op haar knol, het leek soms wel of ze op een shetlander zat! J Mijn paard luisterde voor geen meter en had zo zijn eigen willetje… Het was erg ontspannen, alleen onze kont merkte wel dat het nooit lang op een zadel had gezeten, redelijk beurs dus!

Na het knolscheuren konden we wederom weer de bus in om binnen 4 uur naar de hoofdstad Wellington te rijden. Daar zijn we ’s avonds nog het Ta Papa National Museum gegaan, waar we meer geleerd hebben over de geschiedenis van NZ.

Om 12u zou Lys jarig zijn, maar die lag voor het moment suprême al te slapen, dus het vieren moesten we maar even uitstellen!

16 april mijn B-day! Heel gek om alleen van len een verjaardagskus te krijgen.. maar de lieve telefoontjes (ookal was het midden in de nacht) maakte alles goed. En bedankt voor de lieve kaartjes die stiekem zijn meegevlogen. Vandaag zijn we met de ferry van het Noorder- naar het Zuider-eiland gegaan. Om 6:15 ging de wekker om later kotsmisselijk op de boot te zitten, het was namelijk drama weer. Golven van 3 meter en een deinend schip zorgde ervoor dat we beide eventjes op de grond moesten gaan liggen om niet het hele ontbijt eruit te gooien! :D Inmiddels zijn we aangekomen in Nelson en morgen gaan we een tour doen in Abel Tasman Park.

Al met al, hangt onze kaak meer op onze knieën dan dat ie dicht zit en verbazen we ons eens te meer over al het schoon wat dit land te bieden heeft. En dan zijn we nog niet eens op het Zuider-eiland geweest, waar het dus nog mooier blijkt te zijn dan het Noorder-eiland. We hebben er nog meer zin in, alleen zijn we er al achter gekomen dat we veel te weinig tijd hebben en een paar ‘must do’ activiteiten over moeten slaan. Maar we zijn al zo ontzettend happy en kijken uit naar alles wat nog komen gaat.We ontmoeten ondanks de Engelsen toch nog wel wat leuke mensen zo hier en daar en we genieten met de volle 100% van alles wat we meemaken!

Houd ons op de hoogte van alle roddels en het nieuws uit Nederland... !

Heel veel liefs voor iedereen die dit leest!

PS: de foto uploader doet er jaaaaaren over, dus daarom staan er tot nu toe maar 4 foto’s op. We gaan nog een picasa aanmaken.. dus nog even geduld :)Len is 24 uur per dag met zijn nieuwe liefde de camera bezig maar het resultaat mag er zijn haha.

Big sis

Lieve little sis, HAPPY BIRTHDAY! Toch wel geestig, twee zussen voor de eerste keer jarig op 1 dag... hihi.

Jullie zullen inmiddels wel aan de borrel zitten. Ik duik net achter mijn pc-tje. Gelukkig is het vrijdag, dan zijn deze verhalen iets beter to handle. Heerlijk om te lezen.

Lieverds, enjoy! Maak mooie verhalen.
KUS VAN ZUS

PS; 3 plekken op de wereld met stinkgeisers?? Ik weet er anders ook nog wel een in Thailand. Remember??

Laure

Wat gaat de tijd hard als je het naar je zin hebt! Fantastische ervaringen zo te lezen, heerlijk :)

Hier geen roddels...Wat maak je nou eigenlijk helemaal mee in kikkerland. Dat is niks vergeleken met jullie ;)

Geniet en ik kijk uit naar de volgende verhalen!

Liefs Lautje

PS; Zie je wel dat paardrijden niet zo makkelijk is en dus gewoon een echte sport......!! :)

Rob en Mag

Ha,

Klinkt goed allemaal! Zijn wel een beetje jaloers (hier aan het andere eind van de wereld!).

Zijn er benieuwd naar de foto's en uiteraard nog van harte gefeliciteerd!

Eve

"Lys is gedurende die wandeling gefascineerd geraakt door koeien en hun enorme vlaaien".

HAHA ik lig helemaal dubbel achter m'n bureau!
Geniet nog van je laatste birthday uurtjes!!!

DIKKE KUS

KUS

Marijn

Wat een avonturen! Leuk dat jullie dat samen kunnen delen!
Gefeliciteerd Lys, we zullen je missen vanavond!

Kus, Marijn

Yo

Lang zal ze leven, Lang zal ze leven, Lang zal ze leven in de gloria, in de gloriaaa in de gloriaaaa! Hieperdepiep Hoera! Hieperdepiep Hoera! Hieperdepiep Hoera! Hieperdepiep Hoera! HOOOEERRAAAA
Dikke kus!

Ida&Wim

Ha, gelukkig weer een leuk verhaal. Zijn we weer bij. Leuke verjaardag gehad Lys? haha.
Maak maar gauw een picasa album, we zijn zooooooooooo benieuwd!
Heb je je "staande" kunnen houden op de boot Len????
Dag lieverds

Booollll

Lieeeff!!
Was super leuk om even te bellen! Alsof je om de hoek staat, zo dichtbij lijkt het dan, maar je bent net iets verder weg...
Geniet nog even van de laatste uurtjes dat je jarig bent en bellen snel weer!!!
Liefs!!
P.s ik heb ook een persoonlijke stinkgeiser...ligt naast me in bed!

marjan&paul

Lieve LysLen,

Nogmaals van harte proficiat, Lys! Aan het andere eind van de wereld en dan zoveel meemaken. Hahaha, een super verjaardagskado (sigaar uit eigen doos:)) Laat die foto's maar komen Len!

Liefs mam

Pies

Een 'shetlander', hahahaha LOL!!! Ik zie jullie al helemaal zitten! Fantastisch.. Was superleuk om je even gesproken te hebben. Laten we afspreken dat we 19 juni onwijs dronken geworden en een Happy Birthday voor je zingen! Ik zeg; DOEN! Geniet ervan lieverds!

kus

Douwe

Jongens,

Wat leuk allemaal dit. Ben erg jaloers hier vanachter mijn stagebureautje!

Lys gefeliciteerd! Jij en skydiven, wat een lol.

Len, zorg je goed voor Lys? Anders krijg je met mij te maken als je weer terug bent. Ik stuur alleen wel Allard dan ipv mezelf.

Len wat hebben WIJ nou aan JOUW camera als het allemaal niet werkt, hij is zeker stiekem iets te goed waardoor die foto's er een uur over doen om up te loaden. Waardeloos! Koop gewoon een pauper cameraatsch.

Fijne tijd samen schatten! Ben alweer benieuwd naar jullie volgende verhaal. (Zijn jullie trouwens van plan iedere dag het komende half jaar appart te beschrijven?? Is niet erg, wil het gewoon even weten alvast;))

Dikke kus Douwe

Kim

Lieve Len en Lys,

Lysje gefeliciteerd maar had je ook al gesmst! Wat een verhaal heb echt gelachen haha! bijzondere dingen maken jullie mee en jullie zijn pas net begonnen bizar!!

Hier gebeurt geen flikker haha dus wees maar blij dat jullie daar zitten!! Ohja wel heb eindelijk een salontafel hihi!!

Ik ga van de week eten met Suus en dan gaan we je samen belle ngezellig he! wel opnemen dan!

Geniet nog van je verjaardag en volgend jaar zijn we er allemaal weer bij! dikke zoenen en mis you!! kus

mam

Len, 't werkt! Picasa. De eerste foto's bekeken. Wat een land en wat een aparaat heb jij! Vergeet Lys niet met deze 2e liefde.

kus kus mam

pa en mir

Van harte nog! Specialer kan haast niet dacht ik zo..

He stinkgeyser,ik ken de 4e plek ook. En jouw vlaaien mochten er ook altijd zijn... Buiten het skydiven nog meer supersport-items op de rol?, ben benieuwd!

Hoeveel uur nouwww? kan ik zonder gevaar bellen.

Enjoy, pa

Laurette

Zeker een verjaardag geweest om nooit te vergeten!
Nogmaals van harte!
Wees maar blij dat jullie al vertrokken waren, want een groot gedeelte van het luchtruim in Europa zit dicht. IJsland...geisers, maar ook vulkanen...erupties...aswolk...
en geen vliegtuig dat nog mag vliegen!
Dat is momenteel wel hot news hier; geen huurauto meer te krijgen, overvolle treinen en hotels en veel gestrande toeristen. Al zou je al naar huis willen...gaat dat even niet lukken. Hopelijk is de wolk over een half jaar wel opgelost :-)

Have fun!

Lucasje:)

Hee lenniepennie:D (en lys natuurlijk)

hoe staat het daar in NZ, volgens mij maken jullie gewoon echt de rijs van je leven, dik jaloers hier in het toch nog wel redelijk zonnige nederland.

Ben alweer druk met het voorbereiden van de examen (dikke fun:() nog een maandje en 1 dag en dan mogen we aan de gang yeeey.

echt onwijs gaaf dat je gewoon even flink hebt geskydived jongen. Het is zoals ik al zei je kan me moeilijk nog jaloerser maken 0o.

Nog van harte gefeliciteerd he lys:) dat je maar een fijne dag hebt mogen hebben en lennert je nog even een knuffel namens iedereen heeft gegeven. Ik hoop dat je het uithoud met die baas van ons;)

Len en lys heel veel plezier en ik hoor nog van jullie:)

XJE XJE XJE XJE kusje zoentje

lucas

Barend en Fransina

Te gek dat wij mee mogen reizen met de Lenlys-express. Nog maar net weg en al zoveel fantastische dingen gezien/gedaan: bofferds.
Misschien moeten de idwi's en de bafra's dit ook maar eens gaan ondernemen.
We zien uit naar de continuing story.

een lieve groet van Barend en Fransina

Anne

Wauuuw wat een verhaal!!:) Op dat skydiven ben ik heeeel jaloers!Haha ik zie het helemaal voor me lys met die koeienvlaaien en op dat paard!
Hier gaat alles zn gangetje...het is nulweek maar het luchtruim zit nog steeds zit (zoals jullie hoogstwaarschijnlijk ook al wel gehoord hebben!) dus velen met mij zullen in Nederland blijven ipv lekker in het buitenland te bivakkeren!:(
Geniet van alles daar, en ik ben benieuwd naar t volgende verhaal!

Liefs

Nicolien

Hahaha, maar lys je kan nu wel zeggen dat je gewoon ff uit een vliegtuig bent gesprongen! Gaan jullie je ook wagen aan de bungyjump grappen? Ben benieuwd!

Maar even; ik had jullie nog zo gewaarschuwd voor the kiwi experience, haha!! Dacht dat jullie met Stray gingen, na mijn ervaringen?
Mocht je een kiwi buschauffeur tegenkomen die nederlanders niet zo leuk vindt, komt dat door mij ;)! En 1tje die nederlanders wel heel leuk vindt, komt dat ook door mij ;)!

Zo te lezen vermaken jullie je goed en zijn jullie ook zo onder de indruk van N-Z! En het zuider eiland is nog veel mooier!
Vergeet niet de lekkerste hamburger in Queenstown te eten, is echt een gemis als je die niet eet!

heel veel plezier de komende tijd daar op het zuider eiland en kijk weer uit naar het volgende verhaal!

Liefs

Lisette

Hoi Lys en Len,

Wat een leuke dingen allemaal weer. Heb ook gelijk de foto's bekeken op Picasa, mooi!

We hebben je wel gemist hoor Lys met PV-La Pipe diner! Probeerden je te bellen tijdens volare maar je nam niet op snik!

Ik heb hier ondertussen m'n halve gezicht al verbrand gisteren - nu wel weer weg hoor - en iedereen heeft het over het lege luchtruim (mensen zitten vast of kunnen juist niet op vakantie). Verder lekker rustig!

Nou schatjes geniet lekker verder! xxxxx

Daphne

He Lys en Len!
Klinkt nog steeds echt super daar! Ben jaloers, zit namelijk weer eens lekker in de student plaza :(! Je verjaardag in zo'n mooi land vieren is natuurlijk top! PV-La-Pipe was echt heeeel leuk zoals Lies al zei, we misten je wel hoor!!!
Geniet ervan! Liefs, ook van Douwe!

wim&ida

Hallo lieve schatten,
Wat een geweldige foto's. Whoooooooooooo. Ben zo blij dat jullie genieten.
Pas 2 1/2 week op reis. Ik denk dat jullie het gevoel hebben dat je al veeeeeeeeeeeeel langer weg bent.
Len, je camera doet het geweldig!!!!
liefs van ons xxx

marjan&paul

Ha lieve schatjes,

Wat een natuur! Die valt over je heen. Heel imposant. Komt door jouw mooie plaatjes Len!!! Zoveel gedaan en gezien in zo'n korte tijd. Wachten op de plaatjes van The Lord of the rings. Wij gaan hier van een warm lente weekend genieten.

Dikke knuf van mam

Big Sis

Alhoewel zo'n nachtelijk sms-je vanuit Fiji ook heel fijn is, wordt het inmiddels ook wel weer tijd voor een update. Hoezo druk? Jullie zijn toch op vakantie??

XX.

Myrthe

Wat een superrrmooie foto's zeg! Hoe vet, dat jullie zijn gaan skydiven! Leuke verhalen, en hilarisch die sheepshow en de koeienvlaaien haha..
Hier in Scheef gaat alles goed. Op jouw verjaardag Lys hadden we PV La Pipe diner in adam, dat was super leuk. Gister hebben we lekker gekookt voor PV en morgen gaan we klussen bij Toon in Arnhem. Oja, ik ben gister voor ib gevraagd in de bar, superleuk!

Dikke kus, ben benieuwd naar de nieuwe verhalen en foto's!